Copywriting
Veel mensen schrijven, weinig mensen zijn copywriter. Hoe komt dat? De copywriter blinkt zowel uit in creativiteit en taalgevoel als in commercieel denken. Creativiteit maakt teksten onderscheidend. Ik zorg ervoor dat die creativiteit ten goede komt aan het doel dat jij met de tekst wilt bereiken.
Ik verzamel, orden en polijst en schrijf zo naar dat doel toe. Een zeer gedisciplineerde bezigheid met als resultaat: teksten waarmee je fans maakt, mensen overtuigt en producten en diensten verkoopt.
"Martin, wat kun je voor ons schrijven?"
✓ Websites
✓ Pay-offs en slogans
✓ Radiospotjes
✓ Whitepapers
✓ E-mails voor werving
✓ SEO-teksten om beter vindbaar te zijn in Google
✓ Campagneteksten en -ideeën
✓ E-boeken
✓ Prompts voor ChatGPT
✓ Linkedin-artikelen en -posts
✓ Nederlands en Engels
✓ Inclusief bewaking van je merk
In alle teksten komt natuurlijk de tone of voice van je merk terug. Daar zorg ik voor. Is die tone of voice er nog niet, dan ontwikkel ik die voor je.
“Martin, wat is jouw specialisme?”
Als copywriter ben ik nergens in gespecialiseerd. Ik schrijf commerciële teksten voor elke branche en elk medium. Natuurlijk zijn er specialisten om mij heen die op specifieke terreinen net even meer kennis hebben. Daar werk ik graag mee samen.
Dat is ook de reden dat ik weinig ‘scherm’ met woorden als content, SEO en posts. Tekst is tekst, je kunt er elk etiket opplakken dat je wilt.
"En werk je ook met ChatGPT?"
Uiteraard. Net als SEO hoort ChatGPT tot de gereedschapskist van elke tekstschrijver en copywriter. Hier heb je trouwens meteen een voorbeeld van tone of voice: misschien past 'toolbox' beter bij mij dan 'gereedschapskist'. Eens vragen aan ChatGPT.